poniedziałek, 5 grudnia 2011

haft matematyczny, wzór "choinka"

Tak sobie pomyślałam, że skoro termin nadsyłania prac w konkursie na kartkę już minął to może udostępnię mój wzorek na choineczkę haftem matematycznym. Inspiracją do wykonania był dla mnie pewien rysunek znaleziony w necie i choc tam wszystkich zawijasów i wygibasów było więcej to jednak udało mi się to przerobić na haft matematyczny. Na schemacie zaznaczyłam też dla ułatwienia jak poprowadzić nitki (to te czerwone kreseczki). Wyszywając cokolwiek takim haftem staram się aby od pierwszego wkłucia do kolejnego odliczyć parzystą liczbę dziurek, wtedy człowiekowi łatwiej jest się odnaleźć z lewej strony haftu. Dziurki przeznaczone na gwiazdki też specjalnie zaznaczyłam aby się nie myliło. Powodzenia i miłego wyszywania.

4 komentarze:

  1. Skopiuję sobie wzór. jeszcze nie robiłam haftu matematycznego. Ale dlaczego by nie spróbować ? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja mam ochotę. :) Ale jak na początek to trudny wzorek. Ale do przyszłych świąt cały rok:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny, próbujcie, nie taki diabeł straszny jak się wydaje. Jeśli nie wierzycie, spójrzcie post niżej, wyszyła go moja 10cio letnia córka, a robiła to pierwszy raz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zabrałam sobie wzorek - bardzo dziękuję :)
    W tym roku już chyba jej nie wyszyję, ale na przyszły będzie jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń